< Tillbaka
Skriv ut

Funktioner för teamägare, medlemmar och gäster i Microsoft Teams

Varje medlem i Teams har en roll och var och en har olika behörigheter. 

  • Ägare
    Teamägare hanterar vissa inställningar för gruppen. De lägger till och tar bort medlemmar, lägger till gäster, ändrar gruppinställningar och hanterar administrativa uppgifter. Det kan finnas flera ägare i ett team.
  • medlemmar
    Medlemmarna är personerna i gruppen. De pratar med andra gruppmedlemmar i konversationer. De kan visa och i vanliga fall ladda upp och ändra filer. De är också de vanligaste sätten att samarbeta med gruppens ägare har tillåtit.
  • Gäster
    Gäster är personer utanför organisationen som en gruppägare bjuder in, t. ex. partner och konsulter, för att delta i teamet. Gäster har färre möjligheter än teammedlemmar och gruppägare, men det finns fortfarande mycket.

Obs!: Filbehörigheter för medlemmar och gäster återspeglar vad din administratör har ställt in i dina SharePoint-inställningar. De kan bara ändras av din administratör.