Proline dokumentation
Funktioner för teamägare, medlemmar och gäster i Microsoft Teams
Varje medlem i Teams har en roll och var och en har olika behörigheter.
- Ägare
Teamägare hanterar vissa inställningar för gruppen. De lägger till och tar bort medlemmar, lägger till gäster, ändrar gruppinställningar och hanterar administrativa uppgifter. Det kan finnas flera ägare i ett team. - medlemmar
Medlemmarna är personerna i gruppen. De pratar med andra gruppmedlemmar i konversationer. De kan visa och i vanliga fall ladda upp och ändra filer. De är också de vanligaste sätten att samarbeta med gruppens ägare har tillåtit. - Gäster
Gäster är personer utanför organisationen som en gruppägare bjuder in, t. ex. partner och konsulter, för att delta i teamet. Gäster har färre möjligheter än teammedlemmar och gruppägare, men det finns fortfarande mycket.
Obs!: Filbehörigheter för medlemmar och gäster återspeglar vad din administratör har ställt in i dina SharePoint-inställningar. De kan bara ändras av din administratör.